CVIKY | Zvedání ramen s velkou činkou před tělem

Zvedání ramen s velkou činkou před tělem

Trapézové svaly unesou vysoké zátěže, jelikož sval vyplňuje celou hmotu horní části zádových svalů. Trapézové svaly nelze při cvičení samostatně izolovat, vždy se do cvičení začnou zapojovat i ostatní pomocné svaly zad, které napomáhají zvládnout tréninkovou zátěž.

Provedení cviku

Stoupněte si na šířku ramen. V natažených pažích držte velkou nakládací činku před tělem a vypněte prsa vpřed. S nádechem zdviháte ramena co nejvýše jak je to možné. Paže nesmíte pokrčovat.

Zvedání ramen s velkou činkou před tělem

V horní poloze pohyb na moment podržíte a spouštíte kontrolovaně ramena co nejníže s výdechem. Pohyb znovu opakujete. Paže co nejvíce vyvěste před tělo, aby se trapézový sval natáhl. Maximálně zvedejte ramena vzhůru, přičemž se budou aktivovat trapézy. Při cvičení nepředklánějte hlavu ani ji nezaklánějte. Držte postavení hlavy v přirozené poloze. Další velkou chybou jsou kulatá záda při cviku, musíte mít prsa vypnutá vpřed. Tím předcházíte k přetěžování bederní páteře.

Lokty mějte stále natažené před tělem. Při používání těžkých vah mají totiž bicepsy tendenci napomáhat zvedání zátěže. Jejich aktivita zde však není vhodná. Představte si, že máte na čince 100kg a cítíte zapojení bicepsů, na kterých je veškerá váha zavěšená. Proto musíte mít bicepsy povolené, aby jste nepřetěžovaly úpony bicepsů.

Částečně se bicepsy a vřetení sval dají odstavit „z provozu“ tím, že budete činku držet bezpalcovým úchopem (palec není omotaný kolem žerdě činky). Tím se do práce nemůže tolik aktivovat předloktí, ani nadloktí. Zde je však, ale problém udržet tréninkovou zátěž v rukou.

Použití spodní kladky je také možné. Cvik je, ale omezen jelikož trapézy nebudete moci zatížit těžkými váhami kolem 8mi opakování. Kladka nemá dostatek závaží pro těžký trénink. Cvik spíše slouží k dopumpování trapézových svalů o více opakování. Tento cvik je vhodný pro ženy a začátečníky, kteří nemají ještě silné trapézové svaly a tréninkové váhy, které poskytuje kladka jim budou pro trénink stačit.

2017 © JÁGR - SPORT ® – Všechna práva vyhrazena