CVIKY | Rozpažování v předklonu

Rozpažování v předklonu

Cvik nesmíte provádět švihem, raději si vezměte lehčí jednoruční činky a cvik odcvičte kvalitně, než aby jste s těžkými váhami prováděli švihová opakování.

Provedení cviku

Sedněte si na lavičku, nohy máte u sebe. Předkloňte se dopředu. Činky držíte před tělem u sebe. Pomalým, kontrolovaným pohybem jednoruční činky zvedáte po dráze vzhůru. Svalstvo zadní části deltů se aktivuje pouze při správném technickém provedení cviku.

Předkloňte se do takové polohy, která vám bude vyhovovat. Neměli by vás při ní bolet spodní záda. Dávejte také pozor, aby jste jednoruční činky netáhli vzhůru zádovými svaly. Zádové svaly se do cviku budou také zapojovat, ale pouze v omezené míře. To ale záleží na vaší technice, kterou se musíte naučit.

Rozpažování v předklonu

Veškerá síla vychází ze zadní části ramen. Zadní část ramen je poměrně malý sval, který se těžko izoluje, proto musíte používat lehké váhy a na cvik se plně soustředit, aby jste zátěž nezvedali zádovými svaly, ale zapojili do cviku zadní část deltů. Lokty příliš nenatahujte, jinak do cviku zapojíte z velké části svalstvo nadloktí. Při pokrčených pažích se svalstvo nadloktí nemůže tolik aktivovat a vy se budete moci více soustředit na procítění zadní části deltů.

Nejdůležitějším faktorem při snaze rozvinout zadní část deltových svalů je technika a vhodně volená tréninková zátěž, která umožňuje správné technické provedení cviku, tak aby jste dosáhli kvalitního procvičení zadní části ramen.

2017 © JÁGR - SPORT ® – Všechna práva vyhrazena