NA ÚVOD | CVIKY | Přítahy velké činky k bradě

Přítahy velké činky k bradě

Přítahy velké činky k bradě je cvik, kterým procvičíte více svalů najednou – svalstvo ramen, trapézy a částečně bicepsy i předloktí.

Provedení cviku

Uchopte velkou činkou nadhmatem. Ruce máte od sebe 20 - 25cm. Činku tahem ramen s nádechem přitahujte ke krku, s tím, že lokty směřují vzhůru. Tak aby vždy v konečné poloze, kdy vydechnete a na moment pohyb zastavíte, byli výše než jsou ramena. Jak už jsem v úvodu psal, přítahy činky k bradě procvičují více svalů na jednou, ne tedy pouze ramenní svaly jelikož je cvik dost komplikovaný při provedení.

Přítahy velké činky k bradě

U cviku používejte lehkou tréninkovou zátěž, jelikož zde vzniká vysoký tlak na zápěstí. Které v konečné poloze „drží“ veškerou tréninkovou váhu.

Nízká tréninková váha vám dovolí cvik bezpečně a účelně provést. Při použití vysoké váhy cvik neprovedete v jeho plném rozsahu, jelikož poloha předloktí je v pronaci a tím se do cviku svalstvo paží nemůže příliš zapojit. Takže je zde znemožněno použít cheating.

Dávejte pozor, aby jste veškerou váhu nepřesouvali vzhůru bicepsy a především úpony bicepsů. Veškerou váhu musíte zvládat tahem deltových svalů, také se do pohybu vzhůru bude velkou měrou zapojovat svalstvo trapézů, které se nedá při provedení cviku izolovat.

Lokty by měly „jít“ nahoru vždy první před rameny, s tím, že cvik je vykonáván tahem ramen. Ramena tlačte dolů, pokud budete zvedat ramena docílíte převážného zapojení trapézových svalů. Jak už jsem psal, cvik není možné izolovat pouze pro ramena, ale svalstvo trapézů by se do cviku nemělo příliš zapojovat. Přítah činky k bradě je cvikem, který je spíše zpestřením tréninku ramen v kombinaci procvičených trapézů. Tím se však nedá říci, že by cvik byl neúčelný. Tento cvik používejte více jako tvarovací cvik, při použití nízkých tréninkových vah o více opakování.