CVIKY | Bicepsový zdvih s jednoručkami

Bicepsový zdvih s jednoručkami

Bicepsové zdvihy s jednoručními činkami můžete provádět v sedě nebo ve stoji. Popis cviku je zaměřen na variantu ve stoji. Záleží však na vás, která alternativa vám bude více při posilování vyhovovat.

Varianta cvičení v sedě méně zatěžuje spodní záda, je tedy možné ulevit zádových svalům a to především v bederní části, procvičováním bicepsů s jednoručními činkami v sedě.

Provedení cviku

Rozkročte se na šířku ramen. Uchopte jednoruční činky tak, aby jste je měli vedle těla. Lokty jsou mírně pokrčeny, dlaně směřují dopředu. S nádechem současně zdvihejte obě jednoruční činky, lokty přitom držte u těla. Vydechujte při dosažení horní polohy cviku. Spouštění činek zpět do počáteční polohy je pomalé a kontrolované.

Tělo je při cvičení ve stabilní poloze, nesmí se hýbat v žádné fázi bicepsového zdvihu. Pro docílení většího efektu v horní poloze setrvejte krátkou pauzou (je to spíše krátké zaváhání) a teprve potom vracejte pohyb do počáteční polohy.

Lokty držte pevně u těla, aby jste dosáhli kvalitnějšího zapojení bicepsů a ostatních pracujících svalů. Na počátku zdvihu držte lokty mírně pokrčeny, tím si usnadníte překonání velké zátěže.

Bicepsový zdvih s jednoručkami

Bicepsový zdvih s jednoručkami je základním cvikem pro procvičení bicepsů. Cvik je vhodný pro muže i ženy. Základním předpokladem k úspěšnému procvičení bicepsů je technika, která hraje hlavní roli při budování objemů i tvaru bicepsů.

Nejzákladnější chybou je používání těžkých tréninkových vah, které nejste schopni zvládnout a do hry se tak začínají zapojovat úpony svalů, které sílí místo samotného svalu.

Cvik můžete zařadit jako první objemový cvik nebo jej můžete kombinovat s i ostatními cviky, které se používají k procvičení bicepsů. Tento cvik často využívají s oblibou i ženy k procvičení přední části paže.

2017 © JÁGR - SPORT ® – Všechna práva vyhrazena