FITNESS KALKULAČKY | KALKULAČKA KALORIÍ

Kalkulačka kalorií - jak je spočítat?

Každá potravina má svojí energetickou - spalovací hodnotu, která se měří v kaloriích (cal). V běžné řeči se kalorií myslí kilokalorie – kcal (1000 cal).

Na obalech potravin naleznete údaj kilokalorie (kcal) což je tisíci násobek jedné kalorie (cal). Obvykle se zde tento údaj uvádí i v kilojoulech (kJ), tato jednotka patří do mezinárodní soustavy měřících jednotek SI. Původní kalorii definoval francouzský chemik Henri Victor Regnault jako množství tepla, potřebného k ohřátí 1 g vody z 0 °C na 1 °C.

1 kalorie = 4,185 joulů (vztah pro vzájemný převod)

Energetická hodnota – kJ
Kalorie – Kcal

Kalorický obsah

  • Tuk: 1 gram = 9 Kalorií
  • Bílkoviny: 1 gram = 4 Kalorie
  • Sacharidy: 1 gram = 4 Kalorie
  • Alkohol: 1 gram = 7 Kalorií

Kolik kalorií pro svalový růst?

Pokud stále nemůžete přibrat na váze, je zřejmé že vaše potravinová energetická bilance, bude nejspíš vyrovnaná. Vaše tělo tedy nemá z čeho brát potřebné živiny a energii pro další růst svalové schránky, kterou samozřejmě také musíte stimulovat pravidelným posilovacím tréninkem.

Potřebujete tedy navýšit denní množství přijatých kalorií ve vašem jídelníčku, laicky řečeno, musíte více jíst. Skladba jídelníčku se ovšem musí řídit tímto pravidlem rozdělení živin: 15% tuky, 25% bílkoviny, 60% sacharidy.

Spočítejte si kolik kalorií za den přijmete a k nim připočtěte dalších 700 - 500 kcal, dle konečného čísla si upravte svůj jídelníček.

Kolik kalorií na hubnutí?

Pokud se chcete zbavit přebytku tělesného tuku musíte během dne prostřednictvím fyzické aktivity více kalorií ze svého těla vydat než kolik jich přijímete z potravy. U každé zkonzumované potraviny se dá lehce zjistit kolik kalorií obsahuje.

Tělesná aktivita Kcal / 1 minuta

Noční spánek 1,2
Lehký odpočinek 1,3
Sezení 1,3
Stání 1,5
Školní vyučování 1,7
Mluvení 1,8
Sprchování 3,4
Oblékání 3,4
Řízení auta 2,8
Řízení motocyklu 3,4
Žehlení 4,2
Zametání podlahy 3,9
Vytírání podlahy 4,9
Šití 7,5 - 10,5
Zahradničení 5,6
Výkopové práce 6,8
Údržba domu 4,2

Chůze (5 km/h) 5,6 - 7,0
Chůze do schodů 10,0 - 18,0
Chůze do kopce 11,0 - 15,0
Běh (8 km/h) 10,0
Běh (16 km/h) 20,0
Běh (12 km/h) 15,0

Tancování 4,2 - 5,7
Cyklistika 5,0 - 15,0
Bowling 7,0
Bruslení 5,0 - 15,0
Badminton 5,2 - 10,0
Basketbal 6,0 - 9,0
Tenis 7,0 - 11,0
Stolní tenis 4,9 - 7,0
Fotbal 9,0
Squash 10,0
Judo 13,0
Lyžování 8,0 - 20,0
Běžky 9,0 - 20,0
Plavání 6,0 - 12,5

Pro každých 6 kg nad 70 kg tělesné váhy přidejte 10%. Pro každých 6 kg pod 70 kg tělesné váhy uberte 10%.

2017 © JÁGR - SPORT ® – Všechna práva vyhrazena